Zelené čaje – na jaké pozice se dá dostat s minimálním SEO – 3

Nechal jsem tomu pár týdnů a k projektíku se opět vracím. V uplynulých týdnech se stihly zaindexovat úpravy a v normálním případě by šlo určitě již pozorovat nějaké výsledky. Ovšem někdy v půlce února proběhly opakované změny algoritmů u vyhledávačů a chtěl jsem tomu nechat ještě nějaký ten čas. Nicméně i přesto všechno lze i po takto malém zásahu vidět určité posuny. Opět se vracím do search console a koukám na data.

Jsem příjemně překvapen, že i pouze přidání trocha textu má hned pozitivní účinek. Do jisté míru tomu určitě pomohly změny algoritmů, po kterých se web začal zvedat, ale také to je určitě rozšířením projektu a prohlubováním specializace na daný obor. Když se totiž podívám na konkurenci, tak to jsou hlavně eshopy, které vytíží spíše své PPC specialisty a SEO začnou řešit, až budou padat, což je pozdě. Sice mají popsané kategorie, semtam nějaký mrtvý blog, ale tím to u nich končí. Možná raději někde nahání linkbulidng.

Co jsem minule neudělal nejlépe

Minule jsem přidával 3 hlavní nové kategorie, kterými jsem se chtěl zabývat dále. Jednalo se o vietnamský zelený čaj, čínský zelený čaj a japonský zelený čaj. Vložil jsem do nich první text a tím to nechal být. Kategorie byly prázdné a kromě základního popisu vlastně neobsahovaly žádné příspěvky. To byla nejspíše chyba, protože Google sice stránky zaindexoval, ale v SERPu s nimi moc pracovat nechtěl. Je tedy potřeba přidat ještě trochu dalšího obsahu.

Hledání dalších klíčových slov a přidání nových článků

Záměrem je se dostat na co nejvyšší pozice u pár klíčových slov. V takto konkurenčním prostředí bude potřeba zasáhnout více ze široka dané téma webu a zvýšit si tak trochu autoritu. Vybral jsem si tedy několik málo nových klíčových slov, které mají průměrnou měsíční hledanost v desítkách a přitom by nemělo být extra složité se časem dostat na první stránku vyhledávání. Zároveň s tím rozšiřuji již na začátku zmíněné kategorie a celkově jsem si nechal napsat dalších 13NS. Oproti původnímu množství příspěvků bych tak web měl rozšířit téměř o 2násobek.

Konečně trocha toho SEO

Obsahový marketing zní fajn, ale pokud nemám v pořádku SEO, tak se nikam moc nedostanu. Projektíku dám trochu více času (cca tak hoďku :D) a poladím základy v SEO, dokud toho obsahu ještě není tolik. Tím si i trochu vytříbím strukturu, jakou to poženu dále. Nebudu dělat nic složitého, jen se pustím do meta popisků – title a description, poladím obrázky a jejich alt tagy, interní odkazy společně s title atd. Projdu si, že mám dobře udělané nadpisy a případně doplním i pár klíčových slov. Zvážím instalaci pár pluginů, které by mohly pomoct.