Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov je základem každých webových stránek a jejich marketingové strategie. Slouží k optimalizaci webu a tvorbě kampaní. Ve zkratce je to tabulkový dokument, který shrnuje velký počet klíčových slov a slovních spojení, díky kterým se budete nejen umisťovat vysoko ve vyhledávání, ale můžete využít dalších možností.
Analýza klíčových slov se hodí například k:
- vytvoření nových stránek
- optimalizaci stávajících stránek
- vytvoření PPC reklam
- plánování nabídky produktů a služeb
- psaní kvalitních textů
- získání přehledu o stavu webových stránek
Jak probíhá analýza klíčových slov?
Každá analýza může probíhat jinak, pro představu je postup následující:
1. Sběr dat
Zde platí pravidlo: čím více, tím lépe. Získáte tak přesnější výsledky. Pro tento úkon se poměrně často využívá Sklik nebo AdWords. Využít lze také vlastní statistika z webu nebo za pomocí Google Analytics.
2. Očištění dat
Zaměřte se na ta slova, která jsou pro váš web relevantní. Naopak vyhoďte slova, na která nemáte odpověď. Dále se pak zaměřte na slova, která se liší pouze diakritikou, nejčastějšími překlepy nebo záměnou pořadí slov.
3. Vytvoření témat
Můžete je znát také pod názvy fasety nebo klasifikační schémata. Díky těmto tématům můžete správně rozřadit například produkty. Pro představu lze třídit podle barvy, materiálu, výrobce, velikosti, určení apod.
4. Klasifikace slov
Vytvořte si tabulku s vybranými slovy a pro každý řádek se připraví sloupec na jedno téma. Ke každému slovu se pak do příslušného sloupce zapíše hodnota tématu.
5. Samotná analýza
Po sesbírání a utřídění dat je můžeme analyzovat. Výstup celé analýzy závisí na tom, jak s nimi chcete dál pracovat. Prvním krokem však bývá objem hledání ve formě přehledného grafu.
Proč zvolit analýzu slov?
Díky analýze najdete ta správná slova, která jsou relevantní pro váš web. Rozbor může pomoci hlavně při plánování PPC reklam a pokud vybraná slova správně využijete, ušetříte za inzerci. Pomůže vám si stanovit směr práce, rozvržení budoucích investic a očekávání v budoucnosti.