Analýza konkurence
Analýza konkurence vám pomůže k tomu, abyste byli o krok napřed, o kousek lepší než oni. Tím máte větší šanci získat cílového zákazníka. S nasbíranými údaji se lépe zorientujete na trhu a odhalíte slabé či silné stránky svých služeb nebo produktů.
Jak to probíhá?
Rozbor se získává z důkladného průzkumu každé skulinky. Je vhodné udělat analýzu jak online konkurentů, jako jsou webové stránky, e-shopy a sociální sítě. Nesmíme však zapomenout na offline konkurenční kamenné pobočky, workshopy nebo letáky. Analyzujte vše od zákazníků, přes spolupráce s jinými firmami až po současnou strategii.
Výsledkem analýzy by měla být tabulka srovnání s konkurencí a z toho vyplývá i seznam nápadů na zlepšení.
Zajímat by vás měly především tyto otázky:
- Kdo jsou naši konkurenti?
- Co víme o naší konkurenci?
- Čím se zabývají?
- Jak své zboží distribuují a jak ho propagují?
- Jaké jsou jejich ceny?
- Jaké jsou jejich náklady?
Sledování konkurence v online prostředí
Udržovat si aktuální informace a novinky od konkurence je neméně důležité. Pomůže vám to udržet přehled a náskok vhodný k vylepšení služeb. Nestojí to nic a máte neustálý přehled o tom, jak na tom vaše konkurence je.
Můžete využít například:
- Konkurenční sociální sítě
- Porovnávače služeb nebo produktů
- SEO a pozice ve vyhledávačích
- Návštěvnost konkurenčních webových stránek
- Sledujte kampaně konkurence
Proč analyzovat konkurenci?
Analýza konkurence vám pomůže k tomu, abyste byli o krok napřed, o kousek lepší než oni a tím měli větší šanci získat cílového zákazníka. S nasbíranými údaji se lépe zorientujete na trhu a odhalíte slabé či silné stránky svých služeb nebo produktů. Zkrátka je to dobrý a snadný nástroj k vylepšení vašich služeb. Podrobná analýza může odhalit konkurenční strategii a jejich slabiny, což vám dává možnost vytvořit kvalitní a unikátní produkt nebo službu.