Analýza konkurence

Analýza konkurence vám pomůže k tomu, abyste byli o krok napřed, o kousek lepší než oni. Tím máte větší šanci získat cílového zákazníka. S nasbíranými údaji se lépe zorientujete na trhu a odhalíte slabé či silné stránky svých služeb nebo produktů.

Jak to probíhá?

Rozbor se získává z důkladného průzkumu každé skulinky. Je vhodné udělat analýzu jak online konkurentů, jako jsou webové stránky, e-shopy a sociální sítě. Nesmíme však zapomenout na offline konkurenční kamenné pobočky, workshopy nebo letáky. Analyzujte vše od zákazníků, přes spolupráce s jinými firmami až po současnou strategii.

Výsledkem analýzy by měla být tabulka srovnání s konkurencí a z toho vyplývá i seznam nápadů na zlepšení.

Zajímat by vás měly především tyto otázky:

  • Kdo jsou naši konkurenti?
  • Co víme o naší konkurenci?
  • Čím se zabývají?
  • Jak své zboží distribuují a jak ho propagují?
  • Jaké jsou jejich ceny?
  • Jaké jsou jejich náklady?

Sledování konkurence v online prostředí

Udržovat si aktuální informace a novinky od konkurence je neméně důležité. Pomůže vám to udržet přehled a náskok vhodný k vylepšení služeb. Nestojí to nic a máte neustálý přehled o tom, jak na tom vaše konkurence je.

Můžete využít například:

  • Konkurenční sociální sítě
  • Porovnávače služeb nebo produktů
  • SEO a pozice ve vyhledávačích
  • Návštěvnost konkurenčních webových stránek
  • Sledujte kampaně konkurence

Proč analyzovat konkurenci?

Analýza konkurence vám pomůže k tomu, abyste byli o krok napřed, o kousek lepší než oni a tím měli větší šanci získat cílového zákazníka. S nasbíranými údaji se lépe zorientujete na trhu a odhalíte slabé či silné stránky svých služeb nebo produktů. Zkrátka je to dobrý a snadný nástroj k vylepšení vašich služeb. Podrobná analýza může odhalit konkurenční strategii a jejich slabiny, což vám dává možnost vytvořit kvalitní a unikátní produkt nebo službu.