Odvoz suti – jak je to se SEO – dělat či nedělat weby pro lidi – 1

U každého webu řešíme aby vypadal dobře, aby se lidem líbil a zůstaly na něm, aby nakoupily a byl super konverzní. Zveme si různé UX specialisty, marketéry a super grafiky. A zároveň chceme co nejlepší to proklaté SEO. Jsou ale všechny tyto kroky a nemalé investice opravdu potřeba?

U eshopu je určitě potřeba se grafice pověnovat a navýšit věrohodnost projektu. Tím se zvýší i konverznost prodejů. Můžeme udělat sebehezčí grafiku, ale nebude vždy tak trochu subjektivní? Co když budu mít super grafiku, ale špatný produkt – stejně nikdo nekoupí. Na druhé straně, pokud mám super produkt a špatný web, lidé stejně nakoupí. A u služeb to platí ještě více – zde stačí mít základní popis co umím a pak lidi zajímá cena a reference. Zda toto opravdu platí, jsem se rozhodl vyzkoušet na novém projektu Odvoz suti Praha.

O mém novém projektu

Opět jsem koupil jednu expirovanou doménu, kde je pár zanedbatelných odkazů z katalogů. Doména je zaměřená na celkem jednoduché klíčové slovo – odvoz suti Praha. Není zde příliš projektů se silným SEO a celkově se firmy o weby nestarají. Konkurence má sice historii, ale často nemají ani responzivní web. Cílem je tedy se dostat jen s trochou úsilí na první stránku při vyhledávání těchto slov: odvoz suti Praha, odvoz suti Praha 4, odvoz suti Praha 5, odvoz suti Praha 6, odvoz suti Praha 7, odvoz suti Praha 8, odvoz suti Praha 9, odvoz suti Praha 10. Vyhledávanost slov je jen v jednotkách hledání měsíčně a právě proto nemá cenu do projektu vkládat příliš úsilí a mělo by být celkem jednoduché dosáhnout cíle.

Ignoruju lidi, zaměřím se na vyhledávače

SEO odborníci se dohadují, co všechno na SEO funguje a co ne. Je ale pár základních pravidel, na kterých se shodnou všichni a dokonce sám Google je doporučuje:

  • rychlost webu
  • https
  • responzivita
  • unikátní obsah
  • vyplněné meta popisky
  • neschovávat obsah pod javascript

Pár zdánlivě jednoduchých pravidel, které ale často dělají problém. Už jenom trochu hezčí design a pohyblivé prvky zdržují načítání webu. Spousty produktů v eshopu a jejich varianty i stránkování vytváří mnoho duplicitního obsahu. Nic z tohoto jsem ale řešit nemusel.

Nejrychlejší web

Jak rychle se načítá váš web? A co načtení prvního interaktivního prvku nebo viditelného prvku, které Google hodnotí ve web vitals? Můj web to zvládne za 0,3s, aniž bych ho ochuzoval o nějaký důležitý obsah.

nejrychlejší web

Na webu totiž nejsou žádné styly (mimo malého kousku kvůli responzivitě) ani načítání scriptů. Cokoliv jsem chtěl nechat načíst – css nebo Google analytics, jsem posunul až na konec webu. Fonty nechávám defaultní, co dokáže prohlížeč zobrazit i bez nastavení. Díky tomu web dostává 99/100 v hodnocení rychlosti.

Nejrychlejší web

Trocha toho obsahu

Z vypsaných bodů bylo tedy celkem jednoduše vyřešeno téměř vše a nyní už chybělo jen unikátní obsah a vyplnění meta popisků. Pro každou stránku jsem si nechal sepsat odstavec unikátního textíku s obsahem klíčového slova. Vedle toho se zobrazuje všude stejný obrázek s alt popiskem obsahující klíčové slovo. Meta popisky jsem jen vytáhnul z textu. Každá stránka má také interní prolinkování, které zastupuje menu a odkazuje na všechny stránky webu. Na konci stránek je obyčejná tabulka s ceníkem a nejspíše přidám ještě nějaký obecný text k navýšení obsahu.

Celkem rychlé výsledky

Řada stránek ještě čeká na indexaci. Už nyní se ale těch pár stránek zobrazuje na druhé stránce vyhledávání na Google. Až se zaindexuje i ten zbytek, pohraju si ještě trochu s textem a seženu pár externích odkazů, cíl by měl být reálný celkem brzy.

Comments 0

Napsat komentář

You must be logged in to post a comment.