SEO pro cestovní ruch a cestovní kanceláře

Prošel jsem několika cestovními kancelářemi, kde jsem konzultoval jejich pozice ve vyhledávání, a zároveň i já sám vedu pár cestovních blogů. Svůj nejúspěšnější blog jsem udělal o Mallorce, kde jsem trávil dovolenou, a připravil jsem pár popisků o výletech a kam na Mallorce. Díky tomu jsem posbíral jistou představu, jak funguje cestovní ruch na internetu a jak pro něj připravit kvalitní SEO.

Jaká jsou očekávání cestovních kanceláří?

Samozřejmě v každé cestovce přišel dotaz, jak se dostat na první místa ve vyhledávačích? Je to poměrně obecná otázka, protože zaměřit se dá na různá klíčová slova. Takže upřesnění bývalo často například ve stylu: Chtěli bychom být první například na klíčové slovo „Řecko dovolená“. Toto je již dotaz, který nás někam vede, ale vždy se následně ptám klienta, kolik má na takový cíl rozpočet. To je celkem podstatná věc, ani ne tak kvůli práci, kterou na tom potřebuji udělat, ale také kvůli zaplacení kvalitního linkbuildingu, článků, bannerů a dalších aktivit. Proč je vše toto potřeba si popíšeme v dalších odstavcích.

Jaká je realita na českém trhu cestovních kanceláří

Asi nikoho nepřekvapí, že na prvních pozicích jsou většinou velké cestovky a agentury, které všichni dobře známe. Jak na to vlastně jdou? Mají několikačlenný tým lidí, kteří pravidelně a intenzivně pracují každý den již po několik let na tom, aby měli tyto výsledky. Mimo to investují několik milionů každý rok do různých nástrojů. Navíc jim velmi pomáhá jejich brand, na který se jim povede získat mnoho zpětných odkazů, aniž by pro to něco dělali. Může tedy malá cestovka konkurovat takovým obrům na nejlukrativnější klíčová slova? Bez obrovské investice je to absolutně nemožné. Co tedy může malá cestovka dělat?

Začněte SEO pro cestovní ruch a malé cestovní kanceláře

Stále je mnoho klíčových slov, na které se těm velkým vůbec nevyplatí zaměřovat. Ten objem vyhledávání je pro ně příliš malý, přitom pro tu malou cestovku to úplně stačí a získá tím další drobný příjem pro svoje aktivity.

Jak vůbec začít?

Optimalizujte, optimalizujte a ještě více optimalizujte svoje weby. Většina firem, a ne jen ty v cestovním ruchu, se kterými se bavíme o spolupráci, vůbec nemá správně připravené webové stránky. A právě tady toho SEO utíká nejvíce. Potřebujete vyřešit rychlost webu, umístění správných klíčových slov, nějaký kvalitní obsah atd. Jakmile toto vše zvládnete, potřebujete začít budovat autoritu na webu díky zpětným odkazům. Těch aktivit je pak následně mnohem více. Rychle zjistíte, že nestačí udělat jen SEO a tím je hotovo. Měli byste také přemýšlet o kvalitní webové analytice, jak návštěvníky přivést zpět a vyzkoušet i další kanály generující návštěvnost.