Zelené čaje – na jaké pozice se dá dostat s minimálním SEO

Jako v každém oboru i zde je hromada větších portálů, které se určitě pravidelně věnují nebo investují do SEO. Jak moc kvalitní ale jejich SEO je a kolik konkurence se zde vůbec nachází? Dá se dostat na první pozice i bez silného odkazového portfolia a dá se předehnat portály pracující na SEO několik let, i když tomu nebudu věnovat příliš času?

Cíl projektu

Cílem projektu je primárně vyzkoušet zcela základní postupy, které se dají dělat i bez znalosti SEO. Chci dokázat, že má smysl SEO dělat, i když jsou ve vyhledávání velcí hráči, kteří SEO budují dlouhá léta. Zároveň chci ukázat, že je potřeba pracovat na svém webu kontinuálně a není hned potřeba valit velké peníze do linkbuildngu a drahých SEO agentur.

Určitě je dobrou otázkou, co je minimální SEO. Každý si nejspíše představí trochu něco jiného. Pro mě to jsou onpage faktory webu. To znamená správné popisky, titulky a všechna metadata společně se zajímavým a hodnotným obsahem.

Proč to dělám

Když jsem se začal pohybovat okolo webů, dost se mi líbil domaining. Již od počátku mi to ale přišlo jak plýtvání penězi a ztěžování dalším osobám s novým podnikáním. Vždycky jsem se chtěl věnovat koupí domény a vytvořit nějakou přidanou hodnotu. Něco, co mě baví nebo k tomu mám blízko a získat na to nějaký traffic, pár konverzí do affilu nebo sem tam nějaký klik do adsense. Žádné velké cíle. Chci tomu dávat maximálně jednotky hodin měsíčně – vlastně jen takové hobby a možná pak projekt jednou prodat někomu, kdo na tom dokáže postavit business.

Druhý pohled je na základě zkušeností z PPC spoluprací. Řada lidí do dnes nepochopila, že nestačí nahrát hromadu feedů na eshop a čekat, až se začne prodávat jako o život. Spousta začínajících online podnikatelů vidí rychlé výdělky, ale nechce do toho moc investovat. Tímto chci dokázat, že je potřeba nejdříve kus práce, která nemusí vyjít až tak draho a v určitém horizontu se vrátí zpět.

Jaká je aktuálně situace se SEO na CZ netu

Obecně dle mých zkušeností je zde spousta prostoru. Setkal jsem se s řadou projektů, kde se platil „SEO specialista“, který ve výsledku udělal více škody než užitku. Tyto osoby dávají odkazy kam to jde: do fór, do komentářů, do katalogů atd. Neřeší nofollow odkazy ani že výsledné odkazy nejsou aktivní, kde se jedná například jen o čistý text.

Řada projektů SEO neřeší vůbec. Na začátku je totiž celkem drahé, špatně měřitelné a bez výsledků. Navíc stále probíhají aktualizace algoritmů a pozice létají jako na horské dráze. Z toho důvodu se raději ubírají směrem PPC, kde je výsledek okamžitý.

Analýza Konkurence

Ve vyhledávání je několik opravdu silných webů, které se umisťují na obecná slova. Na specifičtější slova a tzv. longtaily už to jsou spíše magazíny s velmi obecným článkem. Velkou výhodou je, že tu není žádný web čistě zaměřený na zelené čaje, který by více pracoval s obsahem. Je tu pár eshopů mířící na Matcha čaje, kde to bude opravdová výzva a zde nebude stačit jen obsah, ale bude potřeba zajít trochu dále, nic méně tuto kategorii si nechám spíše až do další fáze.

Jak jsem začal

Po delší době se objevila zajímavá doména, která expirovala. Protože mám rád zelené čaje a piju jich celkem dost, hned bylo jasné, že bych mohl udělat nějaký projekt. Klasicky jsem nainstaloval wordpress, nějakou obecnou šablonu a začal plnit prvotní obsah. Tím, že se jednalo o expirovanou doménu a již měla nějaké ty ranky, tak se první jednotky lidí celkem rychle dostávaly na web. Web teď nechám chvíli běžet sám o sobě. Nasbírám si nějaká data a podle toho ho budu rozvíjet dále.