Zelené čaje – na jaké pozice se dá dostat s minimálním SEO – 4

Od minulého příspěvku uběhlo celkem dost času, toho normálního času, SEO času až zas tak moc ne. I tak se během toho období dělo mnoho věcí a pozice klíčových slov byly jak na horské dráze. Jednak se se chytaly nově přidané články ale i těch pár změn, které jsem prováděl. K tomu proběhla větší aktualizace Google algoritmu, která mi omezila spíše ostatní weby, ale zelené čaje byly na vzestupu až do pár týdnů zpět, kdy začaly ztrácet některé pozice. A navíc ještě karanténa kvůli koronaviru, která změnila chování lidí na internetu a zelené čaje se na chvíli úplně přestaly hledat.

Zde mám grafík vytvořený v nástroji Mangools, který měří jejich performance index. Ten je počítaný na základě pozice klíčového slova a jeho průměrné hledanosti. Jsou v něm zaznamenány větší zásahy do algoritmu a ty modré bodíky jsou nově přidaná klíčová slova ke sledování. Tady je vidět, že až do půlky června síla webu stoupala.

Ještě je fajn se podívat do Webmaster Tools na aktuální data celkového počtu zobrazení a vývoj pozic. Je to spíše obecnější náhled, protože přidávání nový klíčových slov zhoršuje průměrnou pozici, než se chytí na lepších místech. Pro úplně relevantní analýzu vývoje bych měl sledovat frázi po frázi a koukat, co to dělá v čase. Je to ale celkem dost práce, takže to nechám na jindy. Nicméně na grafu je vidět, že algortimus Google si s tím opravdu pohrává, vždy když je tu větší výkyv padajících pozic. Jinak se to zdá celkem stabilní, průměrná pozice je pod 15, to znamená, že velká část klíčových slov a zobrazení ve vyhledávání je na první a druhé stránce.

Co se mi celkem chytilo

Nejlépe se zatím chytil článek Jak vybrat zelený čajprůměrná měsíční hledanost je cca 30, což není nic extra, ale postupnými krůčky půjdu k těžším slovům. Aktuálně se na toto klíčové slovo pohybuji okolo 2. pozice. Přede mnou je dtest, což je celkem autorativní web. Nicméně v článku mám ještě spoustu mezer: mohl bych přidat nějaké obrázky, možná infografiku, trošku více textu a odkazů. Na první pozici by se tedy určitě dalo ještě propracovat, ale zatím budu raději více rozšiřovat web a sbírat více dat.

Jako další se chytilo druhy zeleného čaje, což je jenom správně pojmenovaná kategorie s několika vhodně zvolenými články. Hledanost je okolo 20 měsíčně, což je nic. Zase ale dělá radost, že při minimu práce se dá sbírat nějaké zajímavé pozice a dotáhnout alespoň trochu návštěvnosti.

Ještě se mi líbí uchycení okolo 20. pozice na frázi zelený čaj kofeintam už je hledanost okolo 300 měsíčně. Aktuálně jsem sice na 20. pozici, ale s naprosto obyčejným článkem. Přede mnou jsou velké magazíny jako idnes, lidovky, novinky atd. Bude zajímavé sledovat, jak drobné změny budou nebo nebudou ovlivňovat pozice.

Mimo kofeinu lidí ještě hledají zelený čaj hubnutí a zelený čaj v těhotenstvíi zde se umisťuji do 20. pozice a to s úplně obyčejnými články. Tyto fráze přitom mají také hledanost mezi 300 – 400 měsíčně. Dávám si zde tedy cíl, že bych se chtěl stabilně zobrazovat na první stránce, tedy do 10. pozice.

Další rozvoj webu

Delší dobu jsem nic na webu nedělal ani nepřidával další obsah. To bych chtěl změnit v následujících měsících, a proto nechám napsat několik článků. Téma již nebudu hledat úplně od 0 podle analýzy klíčových slov, ale již budu zlepšovat fráze, na které jsem se částečně uchytil a přitom mají nějakou hledanost. V tom mi výrazně pomůže nástroj Webmaster Tools. Cílem je přidat 6 – 10 dalších článků, které by měly oživit web.

Po těchto změnách bych se rád pustil i do nějakých drobných PPC reklam. Řada „odborníků“ tvrdí, že zapnutím PPC reklam se zlepší SEO, což bych chtěl vyzkoušet, zda tak tomu opravdu je alespoň v malém rozsahu.