Zelené čaje – na jaké pozice se dá dostat s minimálním SEO – 2

Web již nějakou chvíli běží víceméně na původním obsahu, který jsem si kompletně přepsal. Za tu dobu nasbíral data, která jsou zajímavá v dalším rozvoji. Protože na tomto projektu nechci trávit příliš času ani financí, nechávám web běžet jen na pár klíčových slovech a koukám co se chytí a jak se vyvíjejí pozice. To se samozřejmě pořád mění, ale je dobré to průběžně sledovat a případně ta funkční slova podporovat.

V tomto používám hlavně search consoli, kde se dívám na vývoj. Zajímá mě hlavně, jak se vyvíjí počet zobrazení po různých úpravách a když se na projekt nesáhne. Mezi úpravy počítám editace či přidání nového textu, úprava struktury, získání nějakých linků.


S projektem jsem si začal poprvé pohrávat někdy v květnu 2018. Z grafu je vidět, že po prvních pár měsících již začal vykazovat nějaké výkony. Je to hlavně tím, že spousta stránek již bylo zaindexováno a doména měla i nějaké ty zpětné odkazy. Když se dívám do těchto statistik, tak z toho hned vylezlo několik klíčových slov, které se umístily do 20. pozice a nějak se s nimi dá pracovat dále. Web se zobrazoval primárně na spojení: příprava zeleného čaje, zelené čaje, zelené čaje druhy.

Úpravy ve struktuře a přidání dalších stránek

Na základě dat jsem na začátku prosinec udělal pár drobných úprav ve struktuře a kvalitě článků. Ty, co se již začaly zobrazovat stabilně během celého roku, tak již mělo cenu na nich začít pracovat. Primárně jsem tam přidal kus textu, který by mohl být zajímavý a vyladil jsem stránku. Přidal nějaký obrázek, udělal nějaké interní linky a zase nechal nějakou dobu být. Strukturu jsem upravil vlastně jen na základě kategorií. Vytvořil jsem kategorii příspěvků, kam se ty další začaly řadit. Tím jsem přinesl dostatek informací k tématu a stránka začala být zajímavá pro Google. Navíc jsem ve volnu přidal nový článek na další klíčové slovo. V prosinci tak je hned vidět, že úpravy měly celkem kladný dopad.

Jak vypadal rok 2019 z pohledu SEO

V roce 2019 jsem na web prakticky vůbec nesáhl. Sem tam jsem někde uhnal nějaký zpětný link, ale do obsahu jsem nezasáhl. Vlastně jsem to nechal jen běžet, pozoroval jsem změny z prosince a čekal na další data.

Dat nebylo extrémně moc, ale dostatek pro takto malý projekt. Objevila se nová klíčová slova, které také byla stabilní a zobrazovala se do rozumných pozic, které mám potenciál zlepšit. Ke konci roku jsem si vytipoval pár nových klíčových slov a pár slov z historických dat. Taková slova budu dále rozvíjet a snažit zlepšovat jejich pozice. Takže se jedná vlastně primárně o přidání nového obsahu, prolinkování toho starého a někde uhnat zpětné odkazy.

Alespoň první polovina roku 2020 se budu zaměřovat na tyto slova: Japonský zelený čaj, Druhy zeleného čaje, Zelený čaj v těhotenství, Maté čaj, Japonský čaj Gyukoro, Vietnamský zelený čaj, Matcha čaj, Čínské zelené čaje.

Jak je vidět, vsadil jsem hlavně na druhy zelených čajů. Prvně tím podporuji samotnou kategorii, ale navíc také přidávám nová klíčová slova, která jsou hledaná.

Zatím je to hlavně o obsahu

Aktuálně chci sbírat ještě další data, která se mi následně budou hodit. Protože koukám do analytics a vidím zde přístupy i ze seznamu, tak si nainstaluji search consoli od Seznamu.

Obsah, který plním do webu si již nechávám napsat. Samotné psaní mě moc nebaví a na platformě copywriting lze získat celkem dobré texty již za 80Kč/stránka. To mi přijde fajn. Takové texty dost často nesplňují moc ze SEO, ale to si již upravím sám. Omáčku mi dodají studenti, které baví o těchto tématech psát a já si jen doplním nadpisy, linky, obrázky a další srandy, které zlepší kvalitu.

Nyní jsem tedy přidal 7 nových stránek již cílené zaměřených. Web jsem celkově rozšířil z původních 10 stránek na aktuálních 17. Protože jsem přidával i kategorie, tak většina z nich je nyní prázdná. V půlce února bych tedy měl přidat alespoň 5 nových článků a ty zbylé již nějak optimalizovat dalšími úpravami.